“ Marten de Vries “ geeft visles op Urk

Maandag, 2 juli 2018

Oldeberkoop – Zondag was er de 7e competitie wedstrijd van het seizoen 2018. De voorlaatste wedstrijd voor de zomerstop van 6 weken vakantie was een wedstrijd om niet gauw weer te vergeten. Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart. De vissers zaten midden tussen de deelnemers van het NK Karpervissen.

De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. mooi weer, keiharde wind en dikke brasems. Vanaf het beginsignaal hadden de wedstrijdvissers vis op de voerstek, bij winnaar Marten de Vries, vissend vanaf kopstek, trokken de Brasems gelijk op het voer aan. Voor witvissers is dit uniek dat vissen met dit gewicht op de kant kunnen worden gehaald. Harry Nijholt en Rinze Kootstra hadden de slag van vissen vangen deze morgen ook goed te pakken, zij wisten elk ook bijna 7 kilo vis op de wal te halen.

De eindresultaten van de wedstrijdvissers waren redelijk maar hadden toch visles van Marten de Vries gehad: 1e pl. Marten de Vries 16030 gr. 2e pl. Rinze Kootstra met 7440 gr. 3e pl. Harry Nijholt met 6840 gr. 4e pl. Jurjen van Dijk met 4410 gr. 5e pl. Roelof Hijlkema met 3920 gr. 6e pl. Albert de Vries 2950 gr. 7e pl. Tjietze Dijk 1460 gr. In het tussenklassement gaat Marten de Vries ruim aan de leiding met 53700 gram vis. Marten de Vries behaalde met zijn vangst het Clubrecord.

De eerst volgende wedstrijd is 15 Juli, wedstrijd te Spannenburg, Prinses Margrietkanaal, vertrek 6.00 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Krantenverslag Nieuwe Ooststellingwerver
4 Juli 2018