De vaste “Stok”vissers winnen aan de Helomavaart

Zondag, 22 april 2018

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de tweede wedstrijd van het seizoen. De bijna voltallige wedstrijdleden van de HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun wedstrijd aan de Helomavaart, de waterverbindingsweg tussen de Tjonger en de Linde.

Er werd redelijk vis door alle vissers gevangen met als uitschieters de vissers welke gekozen hadden voor de vaste stok. De vis zat midden in de vaargeul. De bovenste drie van het dagklassement waren allen voorzien van vele aantallen vis op 11 meter van de wal.

Op de eerste plaats eindigde Danny Nijholt met 5950 gr. 2e pl. Roelof Hijlkema met 5420 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk met 4820 gr. 4e pl. Marten de Vries met 4040 gr. 5e pl. Lammert Menger 3690 gr. 6e pl. Harry Nijholt met 2800 gr. 7e pl. Rinze Kootstra met 1960 gr. 8e pl. Tjietsche Dijk 1940 gr. 9e pl. Albert de Vries met 1000 gr.

De overige resultaten en klassement kunt u nalezen op www.rietvoorn-oldeberkoop.nl De eerst volgende wedstrijd is zondag 6 mei, Stellingwerf Cup, organisatie HSV de Snoek uit Wolvega. Eerst volgende competitiewedstrijd is 13 mei, Aalsum Aanvang 6.00 uur vanaf de Carpool te Oldeberkoop.

Krantenartikelen, 2e Competitie wedstrijd Helomavaart
woensdag 25 april 2018, Stellingwerf en NOS