Tjietze Dijk en Roelof Hijlkema winnen op Ossenzijl

Zondag, 22 oktober 2017

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de afsluiting van het visseizoen 2017. De Sportvissers uit Berkoop hadden hun wekkers gelukkig allemaal op tijd gezet zodat er met de gehele delegatie om 8.30 uur gestart kon worden. Er werd in koppelverband gevist aan de boorden van het kanaal te Ossenzijl.

Door dat er nog laat in het seizoen gestart werd, waren de buitentemperaturen niet erg geweldig, koud guur weer en een harde zuid westen wind kon de vissers niet weerhouden om te gaan vissen. De vangsten van de dag waren van het begin af aan goed, veel kleine en enkele middelmatige vissen werden aan de heren wegers overhandigd. Er was maar 1 koppel wie een Brasem aanbood, visser Tjietze Dijk was de gelukkige.

Het koningskoppel Roelof Hijlkema en Tjietze Dijk met loting op visstek nummer 1 waren aan het eind de gelukkigen met een eindscore van 3520 gram vis op de weegschaal. Op de 2e pl. eindigden Albert de Vries en zijn maat Jurjen van Dijk met 2550 gr. 3e pl. Lammert Menger en Rinze Kootstra met 1600 gram. De overige resultaten kunnen worden nagelezen op de website. De bijbehorende prijzen, bestaande uit Suikerbrood en Krenten Stoet zullen worden uitgereikt op de Algemene vergadering. De start van de Meerholt Competitie 2018 en tevens de eerst volgende koppelwedstrijd is in maart 2018.

Krantenartikel, 2e koppelwedstrijd, Ossenzijl
NOS en Stellingwerf, d.d. 25 oktober 2017