Seles de Jong wint de Meerholt Jeugdbokaal 2017

Dinsdag, 26 september 2017

Oldeberkoop – Zondag was de dag waarop de jeugd van HSV de Rietvoorn zich konden laten zien wie de beste visser voor de Meerholt Cup 2017 zou worden. De jeugd had zich om 14.30 uur in grote getale gemeld bij wedstrijdleider Roelof Hijlkema, waarna er vertrokken werd naar de Lindewijk in Wolvega.

Een mooi schitterend viswater, waar altijd een vis te vangen is. Alle deelnemende vissertjes had vis. De weersomstandigheden waren voortreffelijk, 20 graden en een lichte bries. De vangsten waren groots, vanaf het begin signaal vormde zich al een klein kopgroepje welke het voer goed hadden gebracht op de juiste stek. De wedstrijd controleurs en vrijwilligers hadden handen en meetlatten te kort om de gevangen vis te meten, beter te druk dan niks gevangen riep voorzitter Jan Moes. Na het eindsignaal werden de resultaten opgeteld en kon de directie van Meerholt de mooie prijzen uitreiken. De 1e plaats werd door Seles de Jong met 38 vissen en totaal 483 cm vis. De 2e plaats was voor Tygo Moes met 14 vissen en totaal 288 cm vis. Op een mooie 3e plaats eindigde Klaas Vaartjes uit Nijeholtpade met 8 vissen en totaal 127 cm vis. De overige uitslagen staan op de website van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Alle deelnemers kregen een prijs of meerdere prijzen en een instructieboekje boordevol visinformatie.