Jelte Sijens wint bloedstollende Jeugdwedstrijd 2017

Zondag, 21 mei 2017

Oldeberkoop – Zondag was er de 2e Jeugd wedstrijd en tevens finale van de selectie wedstrijd Ooststellingwerf Cup 2017. Op de valreep en finaledag voor de selectiewedstrijd waren nogal wat kinderen verhinderd, ouders willen al graag aan de vakantie denken en de kinderen graag vissen om de Jeugdbokaal.

Sponsor Harrie Nijholt, Lammert Menger en Frans van der Meer hadden gezorgd voor mooie prijzen. Er moesten keuzes gemaakt worden, 7 vissertjes uit Oldeberkoop en omgeving hadden hun hengel en vis stoel meegenomen naar het mooie visplekje in Wolvega, de Lindewijk. Alle ingrediënten voor een mooie vismiddag waren aanwezig, zon, een briesje en een mooie visstek waren aanwezig. De jeugd had er zin aan en de vis liet zich dan ook veelvuldig zien aan het aangeboden aas van de jonge garde vissers. Er werd gestreden om centimeters. Van meet af aan ontspon zich in felle strijd tussen Jelte Sijens en Tygo Moes, Tygo lag een straat lengte voor, maar Jelte werd door goede concentratie en begeleiding steeds meer kandidaat voor de titel.

Na een langdurige telling mocht Jelte naar voren komen om de titel Kampioen van Tygo, kampioen 2016 over te nemen. De volledige uitslag was als volgt: 1e pr. Jelte Sijens total 437 cm, 2e pr. Tygo Moes 387 cm. 3e pr. Seles de Jong 322 cm, 4e pr. Tjalling Klein 286 cm, 5e pr. Fieke Menger 280 cm, 6e pr. Mano Molenaar 229 cm en 7e in de eindrangschikking Sophie Moes met 132 cm. De eerst 5 gaan naar de finale van de Ooststellingwerf Cup 2017 in Donkerbroek. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de directie van Meerholt en werden alle begeleiders hartelijk bedankt voor hun vrijwillige inzet. De overige resultaten kunt u nalezen op de website.

De Prijswinnaars 2017 met hun trainer / coach Harry Nijholt

Krantenverslag, NOS, 23 Mei 2017