Marten de Vries afgetekend winnaar op Oldelamer

Zondag, 21 mei 2017

Oldeberkoop – Zondag was er de 4e wedstrijd van het visseizoen 2017. De wedstrijd van de Meerholt competitie ging om 6.00 uur van start. De wedstrijdvissers uit Berkoop hadden hun visspullen weer uit de schuur gehaald en zich gemeld bij de leiding.

Van het begin af aan lieten de grote Brasems zich niet gemakkelijk aan de haak slaan, wat uiteindelijk minimale gewichten op de weegschaal bracht. Gelijk was er al een strijd gaande tussen 2 potentiële kampioenen, de mannen Marten de Vries en Roelof Hijlkema, beide vissers hadden het voer goed in balans met de juist ingrediënten voor Brasem. Marten de Vries was na weging de grote man, hij ving 3060 gram Brasem en mocht de felicitaties mee naar huis nemen. Op een verdienstelijk 2e stek eindigde Roelof Hijlkema met 2960 gr. En op de 3e plaats Harry Nijholt met 2430 gr. Het ontbrak Harry deze wedstrijd aan 1 wandelbrasem die liet zich gedurende het laatste uur niet zien.

De overige resultaten waren: 4e pl. Foppe van Dijk met 1930 gr. 5e pl. Rinze Kootstra met 1690 gr. 6e pl. Tjieze Dijk 1000 gr. 7e pl. Jurjen van Dijk met 910 gr. 8e pl. Albert de Vries met 890 gr. gr. 9e pl. Lammert Menger 740 gr. 10e pl. Danny Nijholt met 520 gr. Totaal 16130 gr. De volgende wedstrijd is zondag 4 Juni, de Broere Sloot te Rotstergaast. Aanvang 6.00 uur vanaf de Carpoolplaats. De aanvang van de Zomeravond Competitie is dinsdags om 18.30 uur, de Hoeve.

Krantenverslag, mei 2017, Grijpvogel