“ Albert de Vries “ brengt spanning terug

Zondag, 7 mei 2017

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de derde senioren viswedstrijd van het seizoen. Deze wedstrijd werd gehouden aan de het Prinses Margriet Kanaal ter hoogte van het gebied Aalsem, nabij de spoorbrug ter hoogte van Irnsum. De weersvoorspelling kwam helemaal uit, zonnig weer en een lekkere bries over het water.

De vissers hadden allemaal van af het beginsignaal de vis op hun voerstek, tot dat de vrachtschepen begonnen te varen, vanaf 9.00 uur was het gedaan met vangen, waardoor het voor het resultaat erg spannend werd, wie de prijzen zouden pakken. Door de mooie grote brasems die er voor 9.00 uur werden gevangen kon niet exact gezegd worden wie de winnaar was, weging bracht de uitkomst.

Op de eerste plaats eindigde Albert de Vries met 4600 gr. op de 2e pl. Harry Nijholt met 4010 gr., 3e pl. Tjietze Dijk met 2320 gr. 4e pl. Foppe van Dijk met 2190 gr. 5e pl. Jurjen van Dijk 2060 met 2060 gr. 6e pl. Roelof Hijlkema met 1770 gr. 7e pl. Marten de Vries 1670 gr. 8e pl. Danny Nijholt 1610 gr. 9e pl. Rinze Kootstra 840 gr. 10e pl. Lammert Menger 780 gr.

De tussenstand is: 1e pl. Harrie Nijholt 13030, 2e pl. Marten de Vries 12060 en op de 3e pl. Albert de Vries met 11560 gr. De overige resultaten kunt u nalezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is op 21 Mei, wedstrijd in te Oldelamer. Vertrek 6.00 uur bij de rotonde. Dinsdag 16 mei is de start van de 1e zomercompetitiewedstrijd 2017.

Foto, gemaakt door Marten de Vries, zondag 7 Mei 2017, locatie Aalsum.

Krantenverslagen, 3e wedstrijd, Aalsum, NOS en Grijpvogel