Prima start Danny Nijholt en Marten de Vries

Zondag, 26 maart 2017

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de start van het visseizoen 2017. De Sportvissers uit Berkoop hadden hun wekkers gelukkig allemaal een uur vooruit gezet zodat er met 10 man gestart kon worden. Er werd in koppelverband gevist aan de boorden van de Tjonger te Mildam.

Door dat er vroeg in het seizoen gestart werd was de buitentemperatuur nog niet erg geweldig, koud guur weer en een harde noord westen wind kon de vissers niet weerhouden om niet aanwezig te zijn. De vangsten van de dag waren van het begin af aan goed, veel kleine en enkele zware vissen werden aan de heren wegers overhandigd.

Het koningskoppel Danny Nijholt en Marten de Vries met loting op visstek nummer 2 waren aan het eind de gelukkigen met een eindscore van 7210 gram vis op de weegschaal. Op de 2e pl. eindigden Roelof Hijlkema en zijn maat Tjietze Dijk met 4530 gr. 3e pl. Gebroeders Foppe en Jurjen van Dijk met 2740 gr. 4e pl. de vrienden Harry Nijholt en Lammert Menger met 2120 5e pl. de Senioren Jan Moes en Rinze Kootstra met 1740 gr.

De start van de Meerholt Competitie en tevens de eerst volgende wedstrijd is zondag 2 april te Oldeboorn. Aanvang 7.00 uur vanaf de Carpoolplaats Oldeberkoop.

Foto, gemaakt door Marten de Vries, 25 maart 2017

Krantenartikel, Grijpvogel, 5 april 2017