Harry en Danny Nijholt winnen 2e Koppelwedstrijd

Zondag, 16 oktober 2016

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was de finish van het visseizoen 2016 van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd een koppelwedstrijd gevist aan de Tjonger of wel genoemd de Kuunder, nabij het mooie dorp Mildam, zuid kant.

Het was zondagmorgen nog lang donker voor de Vissers van de Rietvoorn, na een heel jaar lang bij daglicht starten was het zondagmorgen lang schemer.Het weer deed voorjaars aan, de praktijk was een temperatuur van 8 graden en een stralende zon. De bijna voltallige selectie van de heren senioren vissers melde zich bij wedstrijdleider Harry Nijholt. De vangsten waren van begin af aan klein, vooral in aantal blonk het Team van Tjietze Dijk en Jurjen van Dijk uit, zei brachten samen de meeste vissen in het leefnet. Het team van Harry Nijholt en Danny Nijholt gaven goed partij qua gewicht, het vangen van een grote Brasem bracht het Team van Familie Nijholt in een goede uitgangspositie voor de 1e plaats. Bij de weging was het Team van Nijholt de sterkste, met minimaal verschil op het team van Tjietze Dijk en Jurjen van Dijk.

De volledige uitslag was als volgt: 1e pl. Harry en Danny Nijholt 1670 gr. vis 2e pl. Jurjen van Dijk en Tjietze Dijk 950 gram op de derde plaats Albert de Vries en Rinze Kootstra 600 gram en de 4e pl. Team Jan Moes en Lammert Menger 490 gr. De bijbehorende prijzen en Suikerbroden zullen worden uitgereikt op de Jaarvergadering in Februari 2017. De overige uitslagen kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De start van de Meerholt competitie 2017 begint eind maart 2017.

Verslag in de Grijpvogel, 2e Koppelwedstrijd Mildam

Verslag, 2e Koppelwedstrijd, Mildam, de Dreyer