“ Danny Nijholt “ wint 11e Competitie wedstrijd

Zondag, 9 oktober 2016

Oldeberkoop – Afgelopen zondag hadden de wedstrijdvissers van Hsv de Rietvoorn uit Oldeberkoop hun elfde competitie wedstrijd aan het Heerenveense Kanaal, locatie industrieterrein West. Het weer was deze vismorgen goed, lichte bries, enkele regendruppels en een vage zon.

Om klokslag 7 uur vertrokken en op de tast, vanwege de duistere omgeving, de boel opgebouwd, klonk om 8 uur de toeter voor aanvang wedstrijd door coördinator Rinze Kootstra. Roelof Hijlkema, Danny Nijholt en Marten de Vries gingen vanaf het beginsignaal gelijk op in hun vangstresultaten met in hun kielzog Harry Nijholt en Jurjen van Dijk. Maar na een uur haakte klassementsleider Harry Nijholt af. Bij weging door Roelof Hijlkema, ging Danny Nijholt toch de meeste grammen op de weegschaal brengen, gevolgd door Marten de Vries en Jurjen van Dijk.

De resultaten van Heerenveen waren als volgt: 1e pr. Danny Nijholt 2620 gr. 2e pl. Marten de Vries 2250 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk 2120 gr. 4e pl. Roelof Hijlkema 1650 gr. 5e pl. Harry Nijholt 1280 gr. 6e pl. Tjietze Dijk 950 gr. 7e pl. Rinze Kootstra 700 gr. 8e pl. Jan Moes 360 gr. De overige resultaten zijn na te kijken op de website van mijn Hengelsportvereniging Oldeberkoop, de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is 16 Oktober, Koppelwedstrijd, waarschijnlijk te Wolvega, Lindewijk, aanvang 7.00 uur bij de Carpoolplaats.

Verslag in Dreyer, 11e Competitiewedstrijd, Heerenveens Kanaal

Krantenverslag, NOS, 11e competitie, Heerenveens Kanaal