Tygo Moes wint de Meerholt Jeugdbokaal 2016

Zondag, 18 september 2016

Oldeberkoop – Zondag was de dag waarop de jeugdleden van HSV de Rietvoorn zich konden meten met hun leeftijdsgenoten. De wedstrijd was uitgeschreven door de wedstrijdleider Harry Nijholt en werd gehouden in Wolvega. In de Lindewijk zijn schitterende visstekken te vinden, aangelegd en gecreëerd door de Gemeente en de Provincie Fryslân.

Als sponsor was de Firma Meerholt bereid gevonden om een schitterende prijzentafel te verzorgen. Het is namelijk van groot maatschappelijk belang om de jeugd achter hun gamebord en smartphone weg te krijgen en ze te laten genieten van de mooie Flora en Fauna welke wij in Nederland hebben. Vanaf het startsignaal, gegeven door jeugdcoördinator Roelof Hijlkema werd er over de hele linie goed vis gevangen door de jeugdige vissertjes, aangemoedigd door hun ouders, grootouders en vrienden.

De einduitslag was als volgt: 1e pr. Tygo Moes 319 cm. 2e pl. Seles de Jong 238 cm. 3e pl. Jelte Sijens 146 cm. 4e pl. Anouk Kroezen 82 cm. 5e pl. Jorn Elsinga 64 cm. 6e pl. Klaas Vaartjes 50 cm. 7e pl. Exequo Anne Marije Elsinga en Sjoerd Vaartjes 39 cm. 8e pl. Jako Kroes 28 cm. 9e pl. Dennis de Boer 19 cm. 10e pl. Rutger Elsinga 13 cm. Alle deelnemers kregen als cadeaus, bekers, visspullen en een instructieboekje boordevol visinformatie. De Voorzitter Jan Moes reikte de prijzen namens de sponsor uit.

Verslag in de Dreyer, Jeugdwedstrijd, Lindewijk Wolvega