Albert de Vries behaald glansrijke dagzege

Zondag, 4 september 2016

Oldeberkoop - De 9e wedstrijd van de competitie 2016 van HSV de Rietvoorn Oldeberkoop werd in het PM kanaal bij Aalsum gevist. Koploper Harry Nijholt was de visser welke deze morgen de meeste zorgen had. Zijn voorsprong was miniem en dus nog volop spanning of de rest van de vissers dit gat nog zouden kunnen dichten. De wedstrijd werd gekenmerkt door harde wind en hevige regenbuien, dit alles met een lekkere temperatuur van 18 graden.

De grote aantallen Brasems lieten het deze keer niet afweten en werd op het PM Kanaal het gewicht door brasem bepaald en gevangen met een worm. Het werd binnen takelen om de zeer voorzichtig bijtende vis aan de rand van de vaargeul aan de haak te slaan. Dit lukte het beste bij Albert de Vries die vanaf het begin kleine brasem op de stek wist te krijgen en ondanks de grote passerende vrachtschepen een lange tijd op de voerplek wist te houden. Als mooie bijvangst mocht Rinze Kootstra een grote Kopvoorn in het schrift te schrijven een bijzondere vangst op het PM kanaal.

De uiteindelijke vangsten waren: 1e Albert de Vries 11970 gr, 3e Marten de Vries 9380 gr. 3e Harry Nijholt 9260 gr. 4e Roelof Hijlkema 8350 gr, 5e Foppe van Dijk 6150 gr. 6e Rinze Kootstra 2650 gr. 7e Jurjen van Dijk 1840 gr. 8e Jan Moes 1740 gr. 9e pl. Danny Nijholt 1270 gr. 10e pl. Lammert Menger 530 gr. De voorlopige einduitslag van de Competitie over 9 van de 11 wedstrijden zonder aftrek van de slechtste resultaten is: 1e Harry Nijholt 43445 gr. 2e Roelof Hijlkema pl. 27015 gr. 3e Marten de Vries 24725 gr. De eerstvolgende wedstrijdis18 September, vertrek 6 uur Carpoolplaats Oldeberkoop.

Krantenverslag 9e wedstrijd, Aalsum, Griffioen, NOS en Stellingwerf

verslag 9e wedstrijd, Aalsum, Dreyer