“ Harry Nijholt “ geeft visles op Urk

Zondag, 26 juni 2016

Oldeberkoop – Zondag was er de 6e competitie wedstrijd van het seizoen 2016. De voorlaatste wedstrijd voor de zomerstop van 6 weken vakantie was een wedstrijd om niet gauw weer te vergeten. Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart.

De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. mooi weer, dikke brasems door Harry Nijholt en een Zeelt van 1390 gram, gevangen door Harry Nijholt. Voor witvissers is dit uniek dat een vis met dit gewicht op de kant kan worden gehaald. Harry Nijholt had de slag van vissen vangen deze morgen goed te pakken, hij wist maar liefst 11110 gram Brasem en zeelt op de wal te halen.

De overige resultaten van de wedstrijdvissers waren niet best en kregen visles van Harry Nijholt: 2e pl. Roelof Hijlkema met 1545 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk 1015 gr. 4e pl. Marten de Vries 895 gr. 5e pl. Lammie Bruinewoud – Kromkamp 855 gr. 6e pl. Foppe van Dijk 530 gr. 7e pl. Tjietze Dijk 485 gr. 8e pl. Albert de Vries 410 gr. 9e pl. Jan Moes 375 gr. 10e pl. Danny Nijholt 160 gr. 11e pl. Lammert Menger met 25 gr.

In het tussenklassement gaat Harrie Nijholt aan de leiding met 30805 gr. 2e pl. Roelof Hijlkema 17125 gr. 3e pl. Danny Nijholt met 14140 gr. De overige resultaten kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is 10 Juli, wedstrijd te Merry Maden, vertrek 6.00 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Krantenverslag, Griffioen, Stellingwerf en NOS, 29 Juni 2016

Krantenverslag, Grijpvogel, 5 Juli, o.a. Urkervaart