Tygo Moes winnaar Ooststellingwerf Cup 2016

Zondag, 19 juni 2016

Oldeberkoop - Tygo Moes van HSV De Rietvoorn heeft zondag de Ooststellingwerf Cup voor de jeugd gewonnen. Zijn vangst van 376 centimeter aan vis was voldoende om Jelmer Tiemens van Hsv De Reâfin Appelscha ( 104 centimeter ) en Anouk Kroezen van HSV De Rietvoorn ( 100.5 centimeter ) voor te blijven. De organisatie van de finale was in handen van hengelsportverenging de Reâfin Appelscha.

De finale van de Ooststellingwerf Cup - een viswedstrijd voor jonge vissers uit de gemeente Ooststellingwerf - ging zondagmorgen om negen uur van start.
De finalisten hadden zich via een aantal voorrondes geplaatst. De jeugd werd tijdens de finale goed ondersteund door ouders of door de begeleiding van de aanwezige verenigingen.
Er deden 17 jonge vissers mee aan de finale. Door middel van het trekken van lootjes kreeg iedereen een plekje toebedeeld, zodat al vast kon worden begonnen met de voorbereidingen. ( Artikel HSV de Reafin, https://www.facebook.com/hsvdereafin.appelscha

De overige resultaten van de Jeugdvissers van HSV de Rietvoorn waren: 4e plaats Klaas Vaartjes met 98 cm, 5e plaats Jacco Kroes met 96,5 cm en een eervolle vermelding voor Tjalling Klein met 8 cm. Mooie resultaten voor de begeleidende coaches en trainer Roelof Hijlkema.
Krantenverslag, Grijpvogel, 5 Juli 2016, o.a. Ooststellingwerf Cup