Marten de Vries behaald glansrijke dagzege

Zondag, 4 oktober 2015

Oldeberkoop - De laatste wedstrijd van de competitie 2015 van HSV de Rietvoorn Oldeberkoop werd in het PM kanaal bij Aalsum gevist. Koploper Harry Nijholt was de visser welke deze morgen de meeste zorgen had.

Zijn voorsprong was ongeveer 5 kg en dus nog volop spanning of Roelof Hijlkema dit gat nog zou kunnen dichten. De nummers 3, 4 en 5 respectievelijk Tjietsche Dijk, Marten de Vries en Albert de Vries deden een poging om in het klassement te stijgen. Hun onderling verschil was minimaal. De grote aantallen Brasem lieten het echter afweten, meestal wordt op het PM Kanaal het gewicht door brasem bepaald en gevangen met een worm. Het werd peuteren om de zeer voorzichtig bijtende vis aan de rand van de vaargeul aan de haak te slaan. Dit lukte het beste bij Marten de Vries die vanaf het begin kleine brasem op de stek wist te krijgen en ondanks de grote passerende vrachtschepen een lange tijd op de voerplek wist te houden. Als mooie bijvangst mocht Lammert Menger een mooi Karpertje aan de haak slaan van 1100 gram, tevens een bijzondere vangst op het PM kanaal. De uiteindelijke vangst was: 1e Marten de Vries 6740 gr, 2e Harry Nijholt 3360 gr. ( ruim voldoende om Roelof Hijlkema van de Troon 2014 te stoten), 3e Roelof Hijlkema 2190 gr, 4e Albert de Vries 2140 gr. 5e Jan Moes 2040 gr. 6e pl. Tjietsche Dijk 1780 7e pl. Lammert Menger 1190 gr. 8e pl. Danny Nijholt 420 gr. 9e pl. Rinze Kootstra, geen vis aangeboden. De voorlopige einduitslag van de Competitie over 11 wedstrijden zonder aftrek van de slechtste resultaten is geworden: 1e Harry Nijholt 48930 gr. 2e Roelof Hijlkema pl. 43290 gr. 3e Albert de Vries 32270 gr, 4e Marten de Vries 18820 gr. en 5e Tjietsche Dijk met 17410 gr. De Rietvoorn zal op 18 oktober het seizoen afsluiten met een koppel wedstrijd.

Krantenverslag, Grijpvogel, woensdag 14 oktober 2015

Krantenverslagen Nieuwe Ooststellingwerver en Stellingwerf