“ Harry Nijholt “ pakt dubbelslag in Urk

Zondag, 5 juli 2015

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 7e competitie wedstrijd van het seizoen 2015. De laatste wedstrijd voor de zomerstop van 6 weken vakantie was een wedstrijd om niet gauw weer te vergeten.

Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart. De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. mooi weer, dikke brasems en een Karper, gevangen door Harry Nijholt van maar liefst 5120 gram. Voor witvissers is dit uniek dat een vis met dit gewicht op de kant kan worden gehaald. Harry Nijholt had de slag van vissen vangen deze morgen goed te pakken, hij wist maar liefst 13090 gram Brasem op de wal te halen. De overige resultaten van de wedstrijd waren: 2e pl. Albert de Vries met 4560 gr. 3e pl. Roelof Hijlkema met 2350 gr. 4e pl. Lammert Menger met 1550 gr, 5e pl. Tjietze Dijk met 1330 gr. In het tussenklassement gaat Harrie Nijholt aan de leiding met 38230 gr. 2e pl. Roelof Hijlkema 23930 gr. 3e pl. Albert de Vries met 16720 gr. De overige resultaten kunt u lezen op de website. De eerst volgende wedstrijd is na het zomerreces op 23 augustus, wedstrijd te Oldelamer, vertrek 6.00 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Harry Nijholt, Karper, 5120 gram, Urkervaart

Krantenverslag, 8 Juli, NOS