Harrie Nijholt “ winnaar Pinkster Cup 2015“

Zaterdag, 23 mei 2015

Oldeberkoop – Vis club de Rietvoorn had afgelopen zaterdag haar vierde viswedstrijd van het seizoen 2015, er werd gestreden om de Pinkster Cup aan de Broeresloot te Rotstergaast, bij velen meer bekend als de Vierhuistervaart.

Op de schitterend mooie vislocatie was het deze morgen goed vertoeven, een kleine bries in de rug en de zon op het gezicht. Er werd gestreden vanaf de betonnen vissteigers, vervaardigd door de provincie Fryslân. Outsider Jurjen van Dijk gaf tijdens de wedstrijd goed partij aan de latere winnaar Harrie Nijholt, strak vissen bracht over het algemeen kleine vis aan het oppervlakte water. Harrie Nijholt was wederom op de Broeresloot de Held en na afloop de gelukkigste visser, met werkelijk 7 mooie Brasems, hij wist de weegschaal op de eerste plaats te zetten met een gewicht van 4980 gram. De overige resultaten van deze wedstrijd waren: 2e pr. Jurjen van Dijk 2360 gr. 3e pr. Roelof Hijlkema 1510 gr. 4e pr. Rinze Kootstra 690 gr. 5e pr. Tjietze Dijk 660 gr. 6e pr. Albert de Vries 350 gr. en op de 7e pl. Sietze van Dijk met 110 gr. Foppe van Dijk geen vis aangeboden. In het tussenklassement om de Meerholtbokaal gaat Harrie Nijholt aan de leiding met 21930 gr. 2e stek Roelof Hijlkema met 17922 gr. 3e stek Albert de Vries met 11090 gr. De eerst volgende wedstrijd is zondag 7 Juni, vertrek 6.00 uur vanaf de parkeerplaats bij het MFA in Oldeberkoop. Er zal worden gevist te Oldelamer in de Tjonger. Zaterdag 13 Juni is de Ooststellingwerf Cup 2015, organiserende vereniging is Ons Genoegen uit Oosterwolde.

Krantenverslagen
Krantenverslag, Grijpvogel, 26 Mei 2015